Linii cheie pentru succesul unui proiect de includere

Când pregăteşti şi implementezi proiecte de includere, un accent special trebuie să fie pus pe analiza profilului şi nevoile speciale ale tinerilor şi a abordare suportivă şi adaptată corespunzător.

Un proiect TiA cu tineri cu oportunităţi reduse ar trebui încadrat într-un proces înainte şi după proiectul propriu-zis şi să nu rămână un eveniment izolat; programul TiA ar putea fi utilizat pentru diferiţi paşi în calea unui tânăr.

Proiectele de includere ar trebui să se focalizeze pe competenţele tinerilor şi să urmărească dezvoltarea potenţialului lor, mai degrabă decât lipsurile sau problemele.

Un parteneriat solid între organizaţii şi lucrătorii de tineret implicaţi în proiect ar trebui dezvoltat, bazat pe obiective, concepte şi metode agreate în comun.

Proiectele ar trebui, pe cât posibil, să fie implementate în asociere cu alte programe de includere naţionale, regionale, locale şi cu persoane sau instituţii din afară contextului proiectului (familia, şcoală, etc).

Depinzând de scopurile sale, proiectele de includere ar putea de asemenea să aducă împreună tineri din diferite contexte (socio-economice, educaţionale, culturale, religioase, geografice etc.) pentru a promova diversitatea şi să combată intoleranţa şi discriminarea, sau să ţintească în particular grup-ţintă omogen (o anumită comunitate de imigranţi, tineretul cu un handicap, sau doar fete etc...). Abordarea din urmă poate fi benefică pentru lucrul pe subiecte sensibile (identitate, dezvoltare personală, violenţa etc.). 

Abordarea pas-cu-pas ar trebui să fie încurajată pentru tinerii cu oportunităţi reduse, de exemplu începând un proiect de iniţiativă sau schimb, apoi continuând cu serviciul de voluntariat, mergând mai departe cu un SEV short-term către unul de lungă durată etc.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum se formulează un obiectiv SMART?

Tîrgu Frumos - cele mai importante obiective turistice

Turism în Paşcani